مطالب متنوع مطالب متنوع .

مطالب متنوع

تعرفه حمل و جابجایی خودرو با خودروبر چقدر است؟

به این دلیل که هزینه حمل خودرو تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند مسافت، نوع و بیمه خودرو، شرایط آب و هوا، زمان حمل، وزن خودرو و... است.

1- مسافت
یکی از عوامل موثر در تعرفه حمل خودرو ، مسافت است. این عامل به طور مستقیم روی هزینه حمل تاثیر می‌گذارد. هر چقدر مسافت طولانی‌تر باشد، سوخت بیشتری مصرف می‌شود. در نتیجه هزینه نهایی افزایش پیدا می‌کند. البته علاوه بر طول مسیر، نوع آن و شرایط ترافیکی هم اهمیت دارند.

برای مثال حمل خودرو در مسیرهای صعب‌العبور، خاکی و ناهموار سخت‌تر از جاده های صاف است. از طرف دیگر معمولا مسافت حمل خودرو در شهرها کوتاه‌تر اما همراه با ترافیک زیاد است.

تاثیر مسافت بر تعرفه حمل خودرو با خودروبر

2- نوع و بیمه خودرو
از دیگر عواملی که بر تعرفه حمل خودرو با خودروبر تاثیر می‌گذارند می‌توان به نوع و بیمه خودرو اشاره کرد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید نوع خودرویتان تاثیر بسزایی در قیمت حمل و جابجایی آن دارد. یعنی تعرفه حمل یک خودروی پراید با یک خودروی لوکس متفاوت است. هر چقدر ماشین شما گران‌قیمت تر باشد بیمه آن هم بیشتر خواهد بود.

معمولا نقش بیمه در مسیرهای جاده ای پررنگ‌تر است. چون برای حمل خودرو در مسیر جاده ای باید حتما از بیمه استفاده کرد. اما در جابجایی‌های شهری، بیمه اجباری نیست و به صورت توافقی می‌باشد. با توجه به قیمت بالای خودرو بهتر است حتی در مسیرهای شهری هم از بیمه استفاده کنید.

به طور کلی حمل و جابجایی خودرو به صورت درون‌شهری و برون‌شهری (جاده ای) انجام می‌شود. تعرفه حمل خودرو با خودروبر برای جابجایی‌های درون‌شهری با برون‌شهری متفاوت است. عواملی مانند زمان و بیمه در جابجایی‌های درون‌شهری اثر بیشتری دارند. با این حال معمولا تعرفه حمل خودرو داخل شهر 850-800هزار تومان برای حدود 10 کیلومتر است. البته ممکن است این مبلغ بسته به شرایط تغییر کند.

در مورد حمل خودرو در مسیرهای جاده ای باید گفت هزینه جابجایی خودرو تحت تاثیر عواملی مانند مسافت، نوع خودرو، بیمه، وزن و آب و هوا قرار می‌گیرد. حتما می‌دانید که حمل خودرو در جاده های کوهستانی، بیابانی، لغزنده، گرمسیری یا سردسیری متفاوت است. تعرفه حمل خودرو با خودروبر در مسیرهای جاده ای به ازای هر 15-12هزار کیلومتر (با توجه به عوامل) محاسبه می‌شود. برای اطلاع از قیمت دقیق با شرکت خودروبر تماس بگیرید.

تاثیر نوع و بیمه خودرو در تعرفه حمل خودرو با خودروبر

3- آب و هوا
تعرفه حمل خودرو با خودروبر تحت تاثیر آب و هوا و شرایط جوی نیز می‌باشد. چرا که این عامل در ایمنی خودرو و خودروبر تاثیر دارد. حمل و جابجایی خودرو در روزهای بارانی و برفی سخت‌تر از روزهای آفتابی است. هنگامی که شرایط آب و هوایی نامساعد باشد، حمل و جابجایی خودرو با سرعت کمتری انجام می‌شود.

با توجه به وزن خودرو، خودروبر و لغزندگی مسیر، احتمال تصادف افزایش پیدا می‌کند. برای جلوگیری از این مشکل، حمل خودرو با سرعت مطمئنه صورت می‌گیرد. این امر باعث می‌شود زمان حمل خودرو چند برابر شود. در نتیجه هزینه هم افزایش پیدا می‌کند.

تاثیر آب و هوا بر تعرفه حمل خودرو با خودروبر

4- مدت زمان حمل خودرو
مدت زمان حمل خودرو هم عامل دیگری است که بر تعرفه حمل خودرو با خودروبر تاثیر می‌گذارد. طبیعی است که حمل خودرو در مسیر صاف و هموار راحت‌تر از جابجایی خودرو در مسیرهای گردنه ای، صعب العبور، پرترافیک و ناهموار است. هر چقدر مسیر سخت‌تر باشد، زمان بیشتری طول می‌کشد تا خودرو به مقصد برسد.

5- وزن خودرو
تعرفه حمل خودرو تحت تاثیر وزن آن نیز تغییر می‌کند. یعنی این تعرفه برای حمل خودروهای سواری کمتر از خودروهای سنگین است. به طور کلی وزن خودرو رابطه مستقیمی با قیمت حمل آن با خودروبر دارد. بر این اساس هر چقدر اتومبیل شما سنگین‌تر باشد، باید هزینه بیشتری برای حمل آن پرداخت کنید. وزن زیاد خودرو باعث می‌شود فشار زیادی به خودروبر وارد شود. در نتیجه استهلاک بیشتری پیدا می‌کند و مصرف سوخت هم افزایش می‌یابد.

https://silverbookco.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۰۱:۱۹ توسط:admin موضوع: نظرات (0)