مطالب متنوع مطالب متنوع .

مطالب متنوع

تخته چندلایی هندی + کاربرد آن

این ورق ها به وسیله چسب ضد آب و قوی به یکدیگر متصل می شوند. تخته چندلایی انواع مختلفی دارد و هر کدام برای کار خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. مزیت اصلی تخته چندلایی، مقاومت و استحکام بسیار بالای آن می باشد. زمانی که تخته چندلایی وارد بازار شد، انواع چینی و هندی آن به میزان زیادی مورد استقبال قرار گرفتند. در این مقاله به تخته چندلایی هندی و کاربرد آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

تخته چندلایی هندی
هند، کشوری پهناور در مسیر باران های موسمی است. این کشور جنگل های استوایی و موسمی زیادی دارد. به این ترتیب، هند یکی از بهترین تولید کننده های تخته چندلایی یا پلای وود می باشد. تخته چندلایی هندی از درخت های محکم هندی ساخته می شود. این نوع تخته را از لایه های نازک چوب طبیعی تهیه می کنند.
تخته چندلایی هندی، ضد آب است و قیمت آن نسبت به محصول کشورهای دیگر، مناسب تر است. تخته چندلایی هندی اغلب با ابعاد 244*122 سانتی متر و قطر حدود 8 تا 25 میلی متر تولید می شود. این نوع تخته دارای بهترین گرید یعنی a یا b می باشد. تخته چندلایی هندی انواع مختلفی مانند روکش دار یا ساده دارد.

ویژگی تخته چندلایی هندی
1- تخته چندلایی هندی استحکام بالایی دارد. این استحکام را از چوب درختی که از آن تولید می شود، می گیرد.
2- این نوع تخته چندلایی با تغییر دما و رطوبت، تغییر شکل و اندازه نمی دهد و در همه حال ثابت می ماند.
3- تخته چندلایی هندی، انعطاف پذیر و ضد آب است.
4- به راحتی با ضربه های کوچک نمی شکند. زیرا برای ساخت تخته چندلایی هندی، نیرو در سطح وسیعی توزیع می شود. این امر باعث تحمل وزن دو برابر تخته چندلایی می گردد.
5- تخته چندلایی هندی با روکش های مناسب فرآوری شده، تولید می شود. این روکش ها، برش را برای تخته ها آسان تر می کنند. جنس روکش ها از موادی است که تخته چندلایی هندی را در برابر شوینده های شیمیایی و آب مقاوم می سازد.
6- تخته چندلایی هندی عایق بسیار قوی برای عبور حرارت و صدا می باشد. زیرا در زمان تولید با رزین های اوره فرمالدهید ترکیب می شود. این امر باعث کاهش قابل توجهی در هزینه های گرمایش و سرمایش ساختمان خواهد بود.
7- تخته چندلایی هندی تا 10 سال به صورت تضمینی عمر می کند. یعنی عمر این نوع تخته چندلایی طولانی می باشد.
8- نصب این نوع تخته به مراحل طولانی و پیچیده ای نیاز ندارد. تخته چندلایی هندی به راحتی نصب می شود.

 

کاربرد تخته چندلایی هندی
هنگام استفاده از چوب های فرآوری نشده برای ساخت و ساز یکی از بزرگ ترین چالش ها، اندازه این تخته های چوب است. پهنای چوب های طبیعی هرگز نمی توانند بزرگ تر از تنه درخت باشند. بنابراین برای استفاده از چوب برای درب منازل یا پارتیشن های ساختمان باید چند تکه را بهم بچسبانید. چسباندن تکه های چوب به تخصص و ظرافت زیادی نیاز دارد. این تکه ها باید به گونه ای به یکدیگر متصل شوند که آب از میان آنها عبور نکند و رطوبت باعث افزایش فاصله بین آنها نشود.
تخته چندلایی هندی با ابعاد گوناگونی در بازار وجود دارد و دیگر نیازی به نصب تکه های چوب به یکدیگر ندارد. از کاربرد تخته چندلایی هندی می توان به تولید مبلمان، کابینت ها، درب منازل، پانل های سقفی، جعبه های بسته بندی، پوشش دیوار و پله اشاره نمود.
همچنین این نوع تخته چندلایی در قالب بندی ساختمان، کفپوش منازل، وسایل چوبی و تزئینی، صنایع نظامی و دریایی کاربرد دارد. از دیگر کاربرد های تخته چند لایی هندی می توان به استفاده از آنها در ساخت سازه های بتنی اشاره کرد. زیرا این تخته ها به دلیل داشتن قدرت تحمل بالا، قادر به تحمل فشارهای حاصل از بتن ریزی نیز هستند.

قیمت تخته چندلایی هندی
تخته چندلایی انواع مختلفی دارد و برای نصب در هر محیط با محیط دیگر متفاوت می باشد. پس قیمت ثابتی نمی توان برای تخته چندلایی هندی ارائه کرد. قیمت تخته چندلایی هندی با توجه به ویژگی های برتر فنی و قابلیت های رده بالای آن متفاوت می باشد.
قیمت این محصول به پارمترهای مختلفی مانند جنس چوب، نوع تخته چندلایی، نوسانات ارز، مواد اولیه به کار رفته در تولید تخته چندلایی و … بستگی دارد. تولید کننده تخته چندلایی در تهران، این نوع تخته چندلایی و انواع دیگر آن را با قیمتی مناسب و کیفیت بالا به فروش می رساند


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۹:۲۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)